woensdag, juni 08, 2016

Ann Albers en de Engelen - “Iedereen Houdt Je op het Pad” - 4 Juni 2016


Ann Albers en de Engelen
“Iedereen Houdt Je op het Pad”
4 Juni 2016

Het is gemakkelijk om van diegenen te houden die liefdevol en vriendelijk zijn. Het is niet zo gemakkelijk om van diegenen te houden die je pijn, verontwaardiging, kwaadheid, angst en verdriet triggeren. Desalniettemin, dienen zelfs de dichtere, meer duistere, en onaangename zielen een doel in je leven.
Hun gedragingen mogen een reflectie zijn van iets dat jij jezelf aandoet, of een oproep om vriendelijker en meer liefdevol voor jezelf te zijn. Ben jij omringd door kritische individuen? Misschien weiger je om jezelf vriendelijk te accepteren. Ben je omringd door diegenen die kwaad en onbeschoft zijn? Misschien ben je kwaad en moet je eenvoudig leren gezonde grenzen in te stellen, of beter voor jezelf te zorgen. Misschien leer je om weg te gaan van mensen en situaties die kwetsen/pijn doen. Behandelen anderen jou met minder dan respectvolle gedragingen? Respecteer jij jezelf voldoende om weg te gaan van dezen?
Dierbaren, wanneer iemand kwetsend is, kijk hiernaar en zeg tegen jezelf…
“Hoe onderstreept het gedrag van dit individu een noodzaak om meer van mezelf te houden, om meer respectvol voor mezelf te zijn, of om mezelf vriendelijker te behandelen?”
“Wat heb ik nodig om binnenin mezelf te veranderen? Wat voor gedragingen moet ik veranderen om ofwel een wens voor meer liefde te communiceren, om weg te gaan van liefdeloze gedragingen, of om voldoende van mezelf te houden om te vermijden toe te staan dat hun onvriendelijkheid mij door elkaar schudt?”
“Hoe kan ik deze omstandigheden gebruiken om mezelf te motiveren om grotere Liefde en zegeningen in mijn leven te creëren”

Iedereen dient een doel in je leven, dierbaren. De vriendelijke mensen helpen je op je pad, en de minder-dan-vriendelijke laten je ofwel zien waar je van je pad van Liefde en Vreugde afgedwaald bent, of waar je niet wilt gaan!
Zegen hen allemaal, en bedank hen, al is het alleen maar van ziel-naar-ziel, want in waarheid, helpt iedereen op deze Aarde jou bij het ontdekken en creëren van meer Liefde in je leven.
God Zegent Jullie! Wij houden heel veel van jullie.

-- De Engelen
****
Boodschap van Ann
Hallo Iedereen,
Gedurende de laatste paar zomers, heb ik het vermeden om er lopend op uit te trekken in het bos om een echte alledaagse reden. Ik ben vreselijk allergisch voor poison oak/giftige eik! (een plant die hoofdzakelijk in West/Noord Amerika voorkomt, en jeuk en allergische eczeem veroorzaakt) Een paar jaren geleden, na verscheidene pijnlijke oncomfortabele uitbraken gehad te hebben, besloot ik om er gewoon helemaal van weg te blijven.
Dit jaar, echter, hunkerde ik naar mijn zomertijd wandeltochten. Ik besloot om de angst terzijde te zetten, een lange broek te dragen, en eenvoudig zeer zorgvuldig te zijn om op het pad te blijven.
Met de woorden van de engelen,”Natuurlijk kan je wandelen Ann. Blijf gewoon bewust … en blijf op het pad!” lachte ik. De engelen verspillen nooit een kans om mij een levensles te geven. Blijf bewust en blijf op het pad … goede woorden voor de zomerse wandeltochten, en voor het leven!
Dus toen ik erop uit trok op mijn eerste zomertijd boswandeling in jaren, vertelde ik de poison oak, “Ik houd niet van je maar ik zal je respecteren. Ik zal op het pad blijven. Blijf jij ook alsjeblieft waar je thuishoort!” Natuurlijk ging alles gewoon goed!
Ik miste de metafoor niet. Ik was het gewoon om onvriendelijke mensen toe te staan mij het bos van hun ellende in te trekken, in plaats van op mijn “pad” van vreugde te blijven. Gewoonlijk stond ik kwade mensen toe om me in/naar woordenwisselingen te trekken, in plaats van op het “pad” van mijn waarheid te blijven. Gewoonlijk stond ik kritische mensen toe om me in/naar het struikgewas te trekken van verwarring, in plaats van trouw te blijven aan mijn innerlijke kompas.
Op een bepaalde manier, diegenen die erop staan om chronisch kwaad, angstig, kritisch, oordelend en onvriendelijk te zijn, zijn zoals poison oak. Het is een prachtige plant, en zij zijn prachtige zielen.
Poison oak heeft een recht om te zijn, en heeft een doel in het bos van het leven, en aldus doen zij dat. Terwijl wij allemaal onze momenten hebben, en soms onze meer donkere seizoenen van het leven en de groei, als een persoon kiest om kwaad, angstig, kritisch, oordelend en onvriendelijk te blijven, zonder echt om hulp te zoeken, hebben zij een recht om dat aldus te doen … en om de ziel-niveau lessen te leren die daarbij komen.
Ik heb echter een recht om liefdevol, vreugdevol en vriendelijk te zijn, en om het goede in het leven te verwachten. Om voor ons in vrede te co-existeren, moet ik bewust en op mijn pad blijven
Praktisch gesproken, als ik probeer om een vriendelijke en liefdevolle wisselwerking te creëren met deze individuen, en ik kan dat niet, creëer ik goede grenzen door, hen met rust te laten, voor hen te bidden en hen Licht te sturen. Ik vraag God om “hun zielen te verlichten en te verheffen wanneer zijn open en gereed zijn”.


Hier zijn een paar aanwijzingen om “je op je pad te houden” wanneer iemand probeert om diens “gif” met je te delen…
1. Herinner je, dat je beide het recht hebt om te zijn
Zij kunnen negatief zijn. Jij kunt positief zijn. Je hoeft hen niet te veranderen en zij zouden niet toegestaan moeten worden om jou te beïnvloeden. Luister naar hun perspectief, erken het, bedank hen voor het met je te delen, maar blijf rustig gecentreerd in je eigen, meer liefdevolle, waarheid.
2. Denk eraan … Gif is niet persoonlijk
Als iemand kritisch, gemeen, of geniepig is, gaat het niet over jou. Zij zijn kwetsend en proberen om hun pijn te delen. Ik bid voor hen en omring hen met Licht. Denk aan deze zinsnede … “Jouw onvriendelijkheid gaat niet over mij.” Je hoeft het niet hardop te zeggen. Onthoud het en denk het wanneer iemand niet aardig is.
3. Vermijd het Gif als je kunt
Als je al weet dat iemand negatief of gemeen gaat zijn, tenzij je in hun buurt moet zijn, vermijd hen dan. Terwijl dat overduidelijk klinkt, leidt medelijden ons soms naar onszelf in giftige situaties te plaatsen. Mededogen - begrijpen dat de levensreis niet altijd gemakkelijk is, en dat iedereen aan het leren is en diens best doet - is prachtig. Medelijden - je spijtig voelen voor iemand alsof zij niet een krachtige ziel zijn, hier om te leren en te groeien - is dat niet.
4. Absorbeer het Gif niet
Er is een fout denkbeeld dat als je bij iemand in de buurt bent die negatief is je het moet voelen. Je hoeft dat niet … Hier zijn een paar extra trucs om te vermijden “het gif in te nemen”.
Stuur hen Liefde - verbeeld je dat je Licht uit jou uitstraalt, hen omhelst, hun aura met Licht vult.
Voer het af - Richt je hand naar de vloer en heb de bedoeling om wat voor negativiteit dan ook dat op jou gericht werd in de grond te trechteren. Ga naar buiten, plaats je voeten in stromend water, enz. Gebruik de natuur of een intentie om hun negatieve, statische energie naar de grond af te voeren.
Denk eraan, zij zijn jou… - In de diepere mystieke begrippen, zijn wij allen één … zij zijn een deel van je menselijke familie, verloren in onbegrip en een eenzaam gevoel van ongeliefd te zijn. En hoewel je niets met hen te maken hoeft te hebben, kan jij je ogen sluiten en dit herhalen … “Ik houd van jou. Ik ben jou. Kom in mijn Licht…” Ofwel zullen zij transformeren, jou alleen laten, of je houding zal verschuiven om meer vreedzaam in hun buurt te zijn.
En … als al het andere faalt, en je voelt dat je het gif ingenomen hebt, ga naar buiten, neem een Epsom zoutbad, of plaats enig zout in de douche. De natuur voedt en reinigt, en zout water reinigt de aura.
Boven alles, zoals de engelen ons eraan herinneren, probeer om de “poison oak” mensen en gedragingen in je leven als een geschenk te zien. Zegen hen en leer van hen. Zij dagen ons echt alleen maar uit om bewust en op het pad te blijven van Liefde en Vreugde!
Ik houd van jullie allemaal!
Ann

Vertaling: Cobie de Haan - http://www.denkmetjehart.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten