Hemelse
Zegeningen
De
Boeddha Spreekt over Oordeel en Onderscheidingsvermogen
10
Mei 2016 - Gastvrouw: Suzanne Maresca / Kanaal: Linda Dillon
Boeddha: Groeten, IK BEN de Boeddha.
Suzi: Welkom.
Boeddha: En welkom aan jullie,
geliefde zusters, geliefde engelen, geliefde luisteraars, geliefde familie,
geliefde Gaians.
Weten
jullie hoe lang ik gewacht heb met tegen jullie allemaal als Gaians te spreken,
als het verenigde geheel, als eenvoudig Eén? Want dit is werkelijk een dag van
feestviering, van gelukzaligheid, en dat is waarom ik mijn geschenken naar
jullie toegebracht heb, om met jullie te zitten, met jullie te knielen, om met
jullie te lopen, en ja, om over deze kwestie te spreken - omdat het een kwestie
is - van oordeel en onderscheidingsvermogen.
Oordeel
maakt deel uit van de valse illusies die opgegroeid zijn in dit ras genoemd de
mensheid, en het is onder vele, zo niet het
meest verwoestende element van het menselijke ras ooit. Het is oordeel dat
oorlog en armoede en dood en ziekte, isolatie en afscheiding veroorzaakt heeft.
Oordeel
is niet eenvoudig denken dat iemand een gekke hoed of een extravagante outfit
draagt, of zich op een manier gedraagt welke stuitend is. Oordeel is het vinden
dat een ander tekort schiet, dat jij op de één of andere manier in je
arrogantie gelooft dat je het recht hebt om jouw wijsheid - onjuiste wijsheid -
naar de situatie te brengen en een persoon waardig of onwaardig, sympathiek of
onsympathiek te achten. Waardig of onwaardig niet alleen van jouw liefde maar ook
van het recht om op de planeet te zijn.
Want
zie, oordeel is zeer veel de kanker van de mensheid. Ja, een virus, en het mag
beginnen als het luchtig ophalen van de neus of een hikje, maar het
eindresultaat als het virus zowel binnenin jou als uitwendig groeit - omdat wat
binnen is, is altijd buiten; dat is de Wet - en dus wat er gebeurt is dat het
verwoesting veroorzaakt; het veroorzaakt de verdelging van waarde, van
verbinding, en zeer zeker de eliminatie van ieder gevoel van gemeenschap.
Daar
zijn diegenen die oordeel uitoefenen en onjuist geloven dat zij deel uitmaken
van deze of die gemeenschap, en die verkeerde informatie, dit onbegrip, dit
oordeel … en zij sluiten buiten. Welnu, hoe zou dat ooit een replica of een
spiegel of een uitoefening van het Goddelijke kunnen zijn? Wel, jullie weten
allemaal dat het dat zeer zeker niet kan zijn. Oordeel is van spirituele,
mentale en emotionele arrogantie, en die arrogantie is eenvoudig een masker
voor het minder-dan te voelen, voor ontoereikendheid en voor het gebrek aan
zelfwaarde.
Alle
van onze boodschappen, de gehele tijd dat wij tegen jullie gesproken hebben,
dat ik tegen jullie gesproken heb, gedurende duizenden en duizenden en
duizenden aan jaren - spraken wij over de verenigende factoren dat jullie
jezelf gewaarworden en van jullie zelf houden, zodat jullie anderen mogen zien
en her/erkennen. En wanneer ik “anderen” zeg, bedoel ik niet eenvoudig
menselijke wezens; ik bedoel alle wezens, of het nu een koe of een berg of een
stroom of een rivier is.
Oordeel
is gefundeerd in wreedheid; het is gefundeerd in het gevoel of het verlangen om
iemand ofwel verheven of minder-dan of zelfs buitengesloten te laten voelen, en
dat ontkent de fundamentele her/erkenning dat alle wezens van de Ene komen en
deel zijn van de Ene, en dat altijd zullen zijn en altijd geweest zijn.
Oordeel
is een zeer slechte gewoonte. Nee, is zeg dat niet in oordeel. Het is ten
zeerste de weg zoals destructieve patronen en gewoontes het menselijke ras
schade berokkend hebben. Hoe doorbreek je dit patroon, deze verslaving? Welnu,
ik zeg niet, mijn vrienden, dat jullie geen onderscheid maken. Jullie hebben
een briljante geest, en onderscheidend verstand, helder inzicht, voorkeuren, en
ja, natuurlijk, de werkelijkheid van jullie gewaarwordingen.
Dus
laat mij een voorbeeld gebruiken. Laat ons komen naar, en zit naast mij onder
de Bodhi Boom. Laat ons dit piepkleine tijdsvlekje nemen en het verlengen naar
vele dagen. En terwijl wij daar zitten, zullen er tijden zijn van vreedzame
stilte en geen stof, en wij zullen de geur van de bloemen ruiken en zelfs het
gezoem van de vliegen zal lieflijk klinken.
En
dan zullen er tijden zijn wanneer iemand aan ons voorbij rijdt, ofwel in een ossenkar
of zelfs een motor of een auto, en zij snellen voorbij zonder aandacht aan ons
te schenken proberend de Liefde vanuit de zuivere lucht te verzamelen.
Vervloeken
wij deze wezens? Sturen wij hen de schaduwen in? En zeggen wij dat zij geen
plaats hebben op deze stoffige weg? Wij weten niet of zij zich naar de markt
haasten omdat zij eindelijk geld hebben voor voedsel voor hun familie, of dat
zij zich haasten om een ander te helpen of naar het ziekenhuis gaan, of dat zij
eenvoudig buiten zijn voor een “plezierrit” - zo een grappige benaming!
Alles
dat je weet is dat de persoon die voorbij komt hetzelfde is als jij. En ofwel
in dit of in andere levens of andere situaties heb jij je op deze manier
gedragen, soms opzettelijk, soms eenvoudig onbewust, zelfs niet beseffend dat
je stof en viezigheid en rotzooi over ons heen spuwde zittende onder de Bodhi
Boom.
Dus
kunnen wij niet op dezelfde manier oordelen als wanneer iemand langskomt en ons
een fruitmand aanbiedt en wij deze verrukkelijke, voedende inhoud eten en wij
denken, “Wat een fijne kerel,” en dat is de waarheid. Maar wij weten niet of
deze man probeert om iets goed te maken, of eenvoudig generositeit beoefend, of
dat het voedsel op het punt was om te gaan rotten en dat hij dacht, “Ik geef
het aan de bedelaars die onder de Bodhi Boom zitten.”
Wij
weten het niet, en wij hoeven het niet te weten omdat het waarlijk de Bron is
die dat fruit aan ons verstrekt heeft in ons uur van honger. En dus altijd, zegenen wij. Wij kunnen niet altijd onderscheiden. Je onderscheidt de zegen en je
laat de motivatie uit de equatie. Jouw expressie van dankbaarheid, onze
expressie van dankbaarheid, ons plezier van het fruit - het is een geschenk.
De
geschenken komen in vele, vele vormen. Maar wanneer je oordeelt, mijn vrienden,
in plaats van te onderscheiden, waar te nemen - en deel te nemen, omdat het
eten van het fruit deelname is; het bedanken van hen deelname is - niettemin
blijf je in die neutrale positie, en op die manier ben je in staat om de
goddelijkheid in de gever te zien, in het fruit, in de mand en zelfs in het
stof.
Als
wij opstaan en gaan lopen, zoals ik jullie vele keren gevraagd heb om met mij
te doen, en wij reizen van dorp naar dorp, zullen er door je eigen voorkeuren
en de inzichten die je hebt sommige dorpen zijn waar je van houdt en waar jij
je mee verbindt, en dan zullen er andere dorpen zijn waar jij je niet mee
verbonden of onverschillig tot voelt. Het betekent niet dat je het verschil of
de onverschilligheid veroordeelt. Het is eenvoudig dat het niet je eerste keuze
is.
Maar
je zegt niet tegen iedereen die in het dorp woont waar jij onverschillig voor
bent, om te gaan verhuizen, dat het kwaadaardig is, dat het gebrekkig is, omdat
je niet de vreugdes kent die binnenin elk en ieder hart gevoeld wordt, de reden
dat de mensen daar wonen, de keuzes die zij gemaakt hebben. Nee, jouw enige
keuze is om dat te eren. Je mag niet kiezen om daar te verblijven, maar je
oordeelt het niet.
Oordelen
is altijd wreed, en wat het doet is, dat het je van de waarheid berooft. Wij
spreken van mededogen, van verbazing en van wijsheid, maar wat het
onderscheidingsvermogen ook is, is een zoeken en een accepteren van de waarheid;
dat jij jezelf in de rust plaats, in de zekerheid van je wezen, van je hart,
van je geest, en je zoekt niet alleen, maar je vindt en je staat toe en je
wordt die waarheid.
En
wanneer je de waarheid ziet, is het niet gedifferentieerd van wijsheid of
mededogen. Het staat je toe om het patroon te zien. En als er iets is in de
wijsheid en de waarheid die je in het bestaande patroon ziet, of het in een
persoon of een situatie of een collectief of een omgeving is, en je waarlijk
ziet dat er een element ontbreekt, dan met het grootste mededogen stuur je die
ontbrekende schakel.
Dat
is de reden waarom wij de Bodhi Boom verlaten en reizen met niets anders dan
onze ogen en onze harten, zodat wij werkelijk het werk mogen doen dat
noodzakelijk is. Nee, mijn vrienden, het gaat niet over het zijn van een
heilige; het gaat over het zijn van een mens. Het gaat over het her/erkennen
van je goddelijkheid en de goddelijkheid in alles.
Lang
geleden, heb ik jullie in het onderscheidingsvermogen gevraagd om je te hechten
aan deze situaties of aan jullie creaties tot het hoogste inzicht, de waarheid,
en dan radicaal te onthechten. Op vele manieren, gaat het
onderscheidingsvermogen over onthechting. Dus je hecht je aan wat je wenst in
de zuiverste zin van het woord, aan de waarheid, en dan treed je terug,
onthecht, en je observeert wat is, gewoon kijkend.
En
dan hecht jij je aan het rijk dat je bezet, op manieren die van mededogen en
wijsheid en waarheid zijn, aan het pad dat naar het hoogste inzicht leidt. Dat
is hoe ieder wezen te werk gaat, omdat het niet van haat of van een foutieve
verrukking is - waar ik vele van heb gekend. Het is eenvoudig de waarheid.
Neemt
het oefening? Voorheen zou ik ja gezegd hebben; vele, vele levensspannen van
oefening. Maar mijn geliefde vrienden en familie, jullie hebben die oefening
gedaan. Ik spreek over iets waar jullie je niet volledig bewust van zijn. Jullie
kennen jullie inzichten; jullie bekwaamheid om waar te nemen is meer verheven
dan ooit. Dus zijn jullie gereed voor deze verschuiving.
Welnu,
dierbare Suzanne, wat voor vragen heb je voor mij vandaag?
Suzi: Oh, dank u wel Boeddha voor u
bij ons aan te sluiten vandaag. Het is een genoegen geweest te horen wat u te
zeggen had.
Als
iets onze aandacht vangt en met zich een negatief gevoel meebrengt, kunnen wij
onszelf de gevoelens toestaan en actie ondernemen om onszelf ervan te
verwijderen. Tezelfdertijd, wat onze aandacht vangt is vrij vaak wat nieuwe
informatie brengt. Het is een kwestie van perspectief, dus dat is waar het
onderscheidingsvermogen binnen komt om ons te helpen weten hoe verder te gaan.
Misschien
één verlengde blootstelling … zeg; zou ofwel oordeel brengen dat niet
overwonnen zou kunnen worden of de één of andere transformatie dat al die
energie verschuift in/naar mededogen en Liefde. Dat is het soort van aansporing
waarvoor wij naar u zouden kunnen kijken, correct?
Boeddha: Dat is exact correct. En laat
ons jullie vertellen dat verschuiving altijd mogelijk is. Dat is waarom ik
gezegd heb, dat het uitspreken van oordeel eenvoudig een verslaving of een
gewoonte is, een slechte gewoonte, eentje … Wanneer ik dat woord gebruik,
bedoel ik een gewoonte die niet bijdraagt aan je geluk, aan je vreugde.
Dus
ja, wanneer je aandacht vergaart is in een situatie of een doel of een persoon,
en je zegt, “Dit voelt … brengt het rancune of afschuw of haat naar boven,” en
wat is de kwestie dan? Je kunt op dat moment een beroep op mij doen en aanraken
waar jij je gave opgeslagen hebt, of je kunt kiezen om eenvoudig in de rancune
of kwaadheid of angst of afschuw of haat te blijven.
Welnu,
dat zou een zeer vreemde keuze zijn, nietwaar? En die keuze, die beslissing om
in dat te blijven wat jou niet dient is eenvoudig een gewoonte; het is
eenvoudig dat je gewend bent aan deze gevoelens van minachting. Maar als je
tegen jezelf zegt,”Ik houd er niet van, laat staan dat ik ervan geniet me op
deze manier te voelen. Laat mij de reuzenstap achterwaarts maken in/naar de
observatie en laat mij zien wat er werkelijk verkeerd is hier.”
Suzi: Ja, waar het op neerkomt is
dat wij gewoonweg niet kunnen weten wat iemand anders diens ervaring is, of
diens missie of hun overeenkomsten of wat dan ook. Een deel van het niet
oordelen is het nemen van verantwoordelijkheid voor onze eigen reis en andere
mensen toestaan om hetzelfde te doen. Zou het accuraat zijn om te zeggen dat
arrogantie altijd hand in hand gaat met oordeel?
Boeddha: Ja, zij gaan hand in hand,
gewoon op dezelfde manier … er zijn heel veel koppelingen weet je, zoals haat
en hebzucht en controle. Zij zijn een verrukkelijk stelletje, nietwaar!?
Suzi: Wel, ik heb een soort van vreemde
vraag. Toen u sprak over wanneer wij de Bodhi Boom verlaten en gaan reizen en
wij alleen maar twee dingen hebben, was er een derde ding dat naar me toe kwam,
“en reizen met sleutels”. Betekent dat iets? Heeft u daar ook maar iets over te
zeggen?
Boeddha: Jullie sleutels voor de Hemel
en jullie sleutels voor het hart, dus ja - Liefde, vertrouwen, vergiffenis,
eenheid, verbondenheid en evenwicht. Wanneer je deze sleutels draagt, kan je
hen op jezelf en op anderen toepassen. Dus je draagt de sleutels, de codes met
je mee.
Dus
hoewel ik altijd inpak … zoals jullie gezien hebben op vele plaatjes van mij,
ik pak altijd een kleine zak in en plaats het op mijn rug, niet aan een stok -
ik laat het onder de Bodhi Boom achter. En iets dat jij ook kunt doen, dierbaar
hart, is deze sleutels met je mee te brengen en hen voor ons beide dragen!
Suzi: [Gelach] Oké,
afgesproken! Dit is echt zeer interessant. Dus de moeilijkheid op dit specifieke punt is, dat
wij in een echte chaotische plaats schijnen te zijn. Ik heb me nooit beter of
meer spiritueel verbonden en dat allemaal gevoeld, niettemin wij hebben hier altijd
de buitenwereld als onze ervaring en velen van ons zijn moe.
En
dus is het een interessant evenwicht hier om uit oordeel te blijven over niet
in staat te zijn om meer te doen, sneller te gaan, het af te schudden, door te
gaan met dit ‘omdat we moe zijn’. Hoe hebben we geen oordeel daarover?
Boeddha: Wel, als je moe bent, ga en
rust onder de Bodhi Boom! Het klinkt simplistisch maar wat je doet - en dit is
een zeer belangrijke vraag die je stelt: je oordeelt je vermoeidheid, de
uitputting in plaats van terug te staan en te zeggen, “Dit is eenvoudig een
fase van de reis.”
En
dus maak je daar een onderscheid van dat er een eb en vloed is: de Zon, de
Maan, de getijden, de seizoenen, en dus wat je aan het doen bent is dat je deze
eb en vloed oordeelt in plaats van te zeggen, “Dit is de tijd van stilte; dit
is de tijd van het rusten; dit is de tijd van de winter. Dit is de tijd van het
verzamelen van onze energie en onze dromen en dromen de droom, slapen onder de
Bodhi Boom, zodat wanneer de lente arriveert, “Ik gereed ben!”.
Suzi: Ik voel me behoorlijk gereed!
[Gelach]
Boeddha: Niettemin is dat zoals de
beer die ontwaakt uit zijn winterslaap. Dus je bent gereed, maar nu begin je
dan te foerageren en wakker te worden en te beseffen dat je 3 jongen hebt die
jou vergezellen en dat je maar beter snel voedsel moet gaan vinden. Dus het is
die eb en vloed.
Wanneer
je ziet dat er een pauze is, we zullen het op die manier zeggen, een pauze in
de energie - en vanuit ons perspectief is er helemaal geen pauze, omdat wij
gebruiken waar jullie aan denken als een stille rustperiode om te downloaden en
jezelf te vullen en je te verhogen naar een frequentie die je nog nooit eerder
gehad hebt. Dus hoe word je verondersteld om rond te rennen van dorp naar dorp
en nog steeds in de Olympische training te zijn?
Suzi: Ja, ik moet zeggen dat ik me
behoorlijk platgewalst gevoeld heb gedurende de laatste paar dagen, niettemin
wordt mijn energie ergens anders opgebruikt en heb ik niet veel levenskracht
voor het leven. Maakt dit deel uit van de transformatie?
Boeddha: Jullie zijn in nochtans een
volgende afstemming, een verhoging in de trillingssnelheid, die je niet goed
gevoeld hebt. En het is niet dat de Tsunami van de Moeder stopte, maar dat je
de intensiteit er niet van voelde sinds de Tsunami begon. En het is een
afstemming om jullie te verhogen om meer in uitlijning te zijn met jullie
Goddelijke Patroonvorming.
Dus,
wat betekent dat? Het betekent in overeenstemming te zijn met de Zon, de Maan,
de sterren, jullie sterrenfamilie, heiligen, zondaars, meesters - het is een gelijkmakende
energie, maar iedereen … denk erover na … iedereen wordt in deze tijd verhoogd.
Het is uitputtend werk. Ik zou willen suggereren dat jullie slapen!
Suzi: Yeah, soms feitelijk op de
stoel te zitten en naar de muur te kijken is zo ongeveer wat ik krijg! [gelach].
Boeddha: En weet je … dat is mijn
recept geweest voor geluk voor een zeer lange tijd!
Suzi: Oh vreugde! Dat is
prachtig.
Boeddha: Ja, het is vreugde!
Suzi: Het is echt prachtig geweest.
Heeft u enige prachtige woorden ter afsluiting aangaande dit prachtige
onderwerp?
Boeddha: Ja. Ik wil niet dat jullie
eenvoudig nadenken over het geploeter van het elimineren van oordeel en de
saaie aard van het onderscheidingsvermogen: sta achteruit, ben de waarnemer,
geen actie.
Het
onderscheidingsvermogen bevriest je, zodat, wanneer jullie hart en jullie
zonnevlecht in/naar actie ontbranden, het de juiste actie is. Het is geen
verspilde beweging: het draait jullie wielen niet. Het gaat rechtstreeks naar
en doorheen en creëert precies wat je hart verlangt. Er zijn vele, vele
beloningen voor het onderscheidingsvermogen, mijn vrienden.
Dus
neem mijn mededogen, mijn wijsheid en claim het als dat van jullie zelf. Ik deel
het vrijelijk.
Ga met
mijn Liefde. Vaarwel.
Suzi: Dank u wel. Vaarwel.
Verzeker
je ervan om naar de meditatie te luisteren! (Engelstalig!) De Boeddha
wenst om elke en iedere persoon die naar deze show luistert het geschenk van
het onderscheidingsvermogen, wijsheid, verbazing en mededogen te geven, en voor
dit geschenk om een deel te zijn van ons waarachtige wezen om iedere
enkelvoudige dag te gebruiken en er gedurende de eeuwigheid er een beroep op te
doen.
[Meditatie
van 13:57 tot 21:50] http://inlightuniversal.com/heavenly-blessings-buddha-judgment-discernment/
Vertaling: Cobie de Haan - http://www.denkmetjehart.blogspot.nl/
Channeled
by Linda Dillon
© 2016 Council of Love, Inc.
http://counciloflove.com/
© 2016 Council of Love, Inc.
http://counciloflove.com/
This
channeled material is protected by copyright. We invite you to share it on
condition that it is used in its entirety, that no alteration is made, that it
is free of charge, and that the copyright notice, channel credit, website link,
and this statement are posted.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten