maandag, mei 16, 2016

Ann Albers en de Engelen - “Liefde Kwetst Nooit!” - 14 Mei 2016


Ann Albers en de Engelen
“Liefde Kwetst Nooit!”
14 Mei 2016

Er is een misverstand op jullie planeet, dat Liefde kwetst/pijn doet. Liefde kwetst nooit, doet nooit pijn, dierbaren! Liefde geneest! Liefde transformeert! Liefde verheft! Liefde maakt dat jij je het meest prachtige, verbazingwekkende wezen voelt dat je kunt zijn! Liefde verbindt je met je ware essentie.
Waarom dan, is het zo moeilijk om lief te hebben op jullie planeet de Aarde, en waarom voelen zo velen van jullie dat jullie moeten kwetsen uit naam van de Liefde?
Wij horen deze vraag de gehele tijd en het antwoord is geworteld in een diep misverstand over de aard van Liefde.
De Mensheid gelooft dat Liefde iets is dat je “doet”, en terwijl wij expressies van Liefde vieren, weten wij dat Liefde een staat van Zijn is.
De mensheid leert jullie dat Liefde iets is dat je “verdient”, en nochtans weten wij dat Liefde daar al is voor jullie, levend binnenin jullie, in ieder moment van iedere dag. Het is de ware essentie van creatie, beschikbaar voor jullie allemaal zonder enige conditie. Jullie zijn allemaal waardig van Liefde.
De mensheid gelooft dat Liefde iets is dat beantwoording nodig heeft, echter, hier in de Hemelen hebben wij ongegeneerd Lief, of wij nu wel of niet Liefde ervoor terug krijgen. Wij weten dat Liefde de energie is welke binnenin ons leeft en ademt en niets ervoor terug nodig heeft. Liefde is onze natuur. Liefde is jullie natuur. Liefde voelt goed. Het terugtrekken van Liefde kwetst/doet pijn.

Liefde is de staat van Zijn waarin het Licht binnenin jullie het Licht binnenin een ander ziet en erkent.
Dus hoe passen jullie dit toe op jullie Aarde, dierbare vrienden? Wij weten, dat onder iedere gekwetstheid en pijn, jullie waarlijk wensen om lief te hebben! Jullie wensen waarlijk om jullie eigen Licht en jullie eigen aangeboren goedheid te ervaren. In jullie diepste waarheid, willen jullie het Licht en de goedheid binnenin anderen zien en waarderen.
Niettemin, willen jullie je ook goed voelen, en als je er niet aan werkt om van jezelf te houden en jezelf een leven toe te staan dat je vreugde ondersteunt, zal je naar de buitenwereld kijken voor Liefde en zul je “verliefd” worden op wie of wat dan ook dat jou je goed laat voelen.
Welnu, er is niets verkeerd hiermee. Het is menselijk en het is nog steeds een vorm van Liefde. Desalniettemin, wanneer het ook is dat jullie je valse idolen verafgoden, wanneer het ook is dat jullie je macht geven om gelukkig te zijn aan een ander persoon of ding, staan jullie hen ook de macht toe om het van je af te nemen. Jullie houden van hen wanneer zij ervoor zorgen dat jullie je goed voelen en jullie houden op met van hen te houden, of nog erger, haten hen, wanneer zij dat aldus niet langer meer kunnen doen. Dit dierbaren, is wat menselijke wezens Liefde noemen, maar in werkelijkheid een kleine projectie is van de echte, diepe en aanvaardende Liefde welke voor jullie allemaal beschikbaar is, precies hier, precies nu, in de gehele Schepping.
Neem een ademteug. Vraag aan jezelf, “Houd ik exact van mezelf zoals ik precies nu ben, of vertel ik mezelf dat ik mijn eigen Liefde moet verdienen? … door mooier, knapper, slimmer, vriendelijker, wijzer te zijn, enzovoorts?” Neem een ademteug en accepteer jezelf en je antwoord met mededogen en zonder enige voorwaarde. Je bent net aan de reis naar zelf-liefde begonnen.
Vraag aan jezelf, “Behandel ik mezelf op de manier dat ik zou doen als ik met een geliefde zou zijn die me adoreerde? Zorg ik voor mezelf, onderhoud ik mijn leven en streef ik ernaar om vreugdevol, interessant, gelukkig te zijn zoals ik zou zijn als ik iemand had om indruk op te maken? Onderhoud ik mezelf alsof ik een persoon ben die geliefd en geadoreerd wordt?”
“Spreek ik over tijd om me te verbinden aan wat het ook maar is dat ik beschouw een hogere, meer liefdevolle macht te zijn in het Universum?” … “Vraag ik mijn engelen frequent om hulp en zit in ontvangst van hun Liefde?”
“Neem ik de tijd om naar mijn eigen hart te luisteren en voor diens hunkeringen te zorgen, op de manier waarop ik zou hopen dat een geliefde naar mij zou luisteren?” … “Voed ik mijn dromen, op de manier waarop ik zou willen dat iemand anders dat zou doen? Geef ik mezelf de Liefde die ik zoek, of wil ik dat iemand anders dat voor mij doet?”
Deze vragen zijn van toepassing of je nu wel of niet in een relatie bent. Deze vragen zullen jou de gebieden in je leven laten zien waarin je kunt kiezen om diepgaander van jezelf te houden, en daarom waar jij jezelf zult bevrijden van het knechtschap om van anderen te verwachten voor jou te verstrekken, wat jij niet wilt. Er is een alwetende, almachtige, alomtegenwoordige Schepper die jou wil helpen. Er is een Liefde zo groot en zo alles omvattend dat je nooit mogelijk alleen kunt zijn. Engelen wachten “in de coulissen” om jullie te helpen.  
In plaats van te wachten op iemand anders om van jou te houden zoals je wenst, of het nu de fantasie “Liefde van je leven” is, of je echtgenoot die in de andere kamer zit, neem hier en nu een beslissing, dat jij jezelf zult behandelen alsof jij de Liefde van je leven bent. In plaats van te wachten op het leven, of anderen om zich te gedragen zoals jij wenst, vind het goede in het hier en nu. Daag jezelf uit om precies zoals het is van jezelf en het leven te houden, en dan vanuit dat huidige moment van acceptatie, daag jezelf uit om het volgende moment beter te maken.
Dan, vanuit deze volheid van Liefde binnenin jezelf, wordt het waarlijk liefhebben van een ander mogelijk. Dan kan je anderen precies zoals zij zijn accepteren.
Als je leert om je eigen vreugde en je eigen welzijn te cultiveren, dan kan je de geschenken van anderen accepteren wanneer zij aangeboden worden, maar je kunt ook Liefde vanuit jouw dieptes brengen wanneer anderen dat niet kunnen. Je zult niet langer een gebrek aan Liefde hoeven te voelen, omdat jij jezelf aan de eeuwige, eindeloze Bron van de Liefde zelf verbonden hebt.
Deze Liefde is een ware, diepe en echte staat van Zijn waarin jij jezelf en ieder ander toestaat om precies te zijn zoals zij zijn, en je eenvoudig beslist of je wilt “dansen” of niet.
Liefde dierbaren, kwetst niet. Liefde accepteert. Liefde vertrouwt. Liefde geneest en transformeert. Liefde is wie je bent en waar je van gemaakt bent … en niemand heeft de macht om dit van je af te nemen. Houd van jezelf. Vul je kopje … dan zal je in staat zijn om waarlijk lief te hebben.
Wij houden altijd van jullie, zonder enige voorwaarde of verwachting. Wij ervaren onze eeuwige aanvaardende verbinding met de Bron van de Liefde zelf, en dus of jullie nu van ons houden of ons haten, wij houden van jullie … eenvoudig omdat wij weten dat dat onze natuur is, en dat soort van Liefde is wat te allen tijde goed voelt.
God Zegent Jullie! Wij houden heel veel van jullie.
-- De Engelen
****
Boodschap van Ann
Hallo Iedereen,
Ik zal nooit een tijd in mijn dertiger jaren vergeten toen ik aan het huilen was en met mijn engelen sprak. “Ik houd van hem! Ik heb zoveel lief dat het pijn doet…” snif, snif. “Dat is geen Liefde!” De engelen waren zeer krachtdadig met mij. Ik raakte gekwetst. “Wat bedoelen jullie?” protesteerde ik. “Dat is geen Liefde,” zeiden zij. “Dat is verlangen. Liefde voelt prachtig.” Zij hadden het juist. Ik huilde dat ik van iemand hield, wanneer in werkelijkheid, ik van hoop vervuld was dat deze persoon ook van mij zou houden. De engelen vertelden mij om volledig van deze persoon weg te blijven en in plaats daarvan aan mezelf te gaan werken. Het was moeilijke Liefde aan hun zijde, maar het was Liefde. Zij zagen het Licht binnenin mij en wilden niet dat ik mezelf martelde en zocht naar een goedkope vervanging in een ander die het niet aan zou kunnen bieden.
En dus begon mijn onderzoek naar zelf-liefde … wat in waarheid een onderzoek is naar de echte, prachtige verbinding die wij met het Goddelijke hebben, aangezien het binnenin ons leeft en ademt. Nu, eindelijk, een paar decennia later weet ik werkelijk hoe lief te hebben. En het kwetst niet. Het voelt verbazingwekkend.
Slechts een paar dagen geleden voelde ik me gedwongen om commentaar te leveren op een serie van gemene commentaren onder een YouTube video. Ik herinnerde anderen er vriendelijk maar stevig aan dat alles dat ertoe doet is liefdevol en vriendelijk te zijn, meer dan gelijk te hebben. Een nogal kwade man antwoordde op mijn commentaar door te zeggen, “Houd je mond jij stomme $!*!!” Ik zal het woord niet herhalen. Het was te vulgair. Ik voelde alleen maar mededogen voor deze man. Alleen een gekwetste ziel zou een dergelijke kinderachtige en gewonde aanval kunnen maken. Ik schreef terug, “Dank je wel en God zegent je.” Ik meende het. Ik accepteerde zijn pijn niet in mijn ziel. Ik stuurde Liefde. “Dank je wel voor mij jou behoefte aan Liefde te laten zien. Zegeningen aan jou.” Hij wist niet wat te doen. Het veranderde zijn energie. Ik voelde het. Hij schreef vriendelijker terug en zelfs met een beetje humor.
Hoe meer ik de mystieke werkelijkheden betreed, hoe minder is wat anders dan ook wil doen dan Liefde door mijn wezen heen te laten stromen. Het doet pijn om Liefde terug te houden. Het doet pijn om van anderen te verwachten of te verlangen om ook van mij te houden als zij dat niet doen. Het voelt verbazingwekkend om Liefde in mijn alledaagse leven voor mezelf en voor anderen te creëren. Het voelt verbazingwekkend om eenvoudig het leven te accepteren zoals het is en mezelf ook en mijn beslissingen te maken gebaseerd vanuit die zeer ongecompliceerde werkelijkheid. Ik vul mijn eigen kopje door iedere dag eenvoudige dingen te doen waar ik van geniet. Ik deel wanneer ik me vol voel omdat het goed voelt. Ik houd mijn hoofd omhoog of anderen mij nu aardig vinden of niet. Zoals Rachael Ray, de beroemde kokkin, eens zei toen een interviewer haar vroeg wat zij dacht over een “haat-site” toegewijd om haar te bekritiseren, “Iedereen heeft het recht op diens eigen meningen”. Hoe minder wij gehecht zijn aan anderen hun meningen over ons, en hoe meer oprecht jegens ons eigen hart we streven te zijn, hoe gelukkiger we worden.
Ik absorbeer niet langer, of voel niet de noodzaak voor verandering of zelfs in de buurt te blijven van liefdeloze gedragingen. Ik kan van iemand houden zonder hun gedrag leuk te vinden. Ik kan van iemand houden met wie ik geen wisselwerking meer wil hebben. Ik houd van het Licht binnenin hun wezen, respecteer hun recht om te handelen zoals zij doen, ondertussen ook mijn verlangen respecterend om persoonlijke tijd door te brengen met alleen diegenen die mijn ziel verheffen. Het is een balancerende handeling. Het nam vele jaren werken met de engelen voordat zij mij overtuigden dat het in ere houden van mijn eigen hart liefdevol zou kunnen zijn, zelfs als het betekende dat iemand anders mijn keuzes niet zou weten te waarderen. Het nam voor mij een poosje om werkelijk te geloven dat wanneer wij van onszelf houden, en onszelf eren, iedereen groeit. Wij dienen zielen, niet ego’s.
Liefde kwetst niet, maar het legt wel de liefdeloze gedragingen van onszelf en anderen bloot … de gedragingen die wel kwetsen.
Zelfs wanneer mensen niet van mij kunnen houden op de manier dat ik wens, of niet handelen zoals ik graag zou willen, dit Licht, waar ik aan gewerkt heb om binnenin mezelf te vinden, stijgt naar boven en helpt mij hun onschuld en hun behoefte om naar hun eigen harten te luisteren te zien. Dit Licht viert groei en uitbreiding. Dit Licht troost mij zelfs wanneer ik mijn zin niet krijg.
Moeder Theresa wordt geciteerd zeggende, “Ik heb de paradox gevonden, dat als je liefhebt totdat het pijn doet, er geen pijn meer kan zijn, alleen meer Liefde.” Onze uitdaging in het leven is om te groeien via de minder geëvolueerde vormen van de menselijke Liefde, het verlangen, de verwachting, enzovoorts,  in/naar een diepere vorm van Liefde - eentje die alleen het Licht wilt eren binnenin onszelf en anderen. Deze Liefde verheft waarlijk onze spirit. Deze Liefde voelt aan alsof wij doorheen onze zielen zuiver water lopende hebben. Deze Liefde zorgt ervoor dat wij ons voelen als onze beste zelf, het vult ons met vreugde, en het heeft niets in ruil daarvoor nodig. In de woorden van Thomas Merton, deze Liefde “is diens eigen beloning”.  
Heb een gezegende & prachtige week!
Ik houd van jullie ... Er is zo een prachtig Licht dat binnenin jullie allemaal leeft.
Ann

Vertaling: Cobie de Haan - http://www.denkmetjehart.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten