maandag, februari 02, 2015

Ann en de Engelen - Spel is Belangrijk - 31 Januari 2015


Ann Albers en de Engelen
"Spel Is Belangrijk"
31 Januari 2015
Vorig jaar zomer deelde ik een half uur aan speeltijd met deze
prachtige Gouden Libelle. We genoten beide van het spel, het was
absoluut Magisch! Spel is een noodzakelijkheid in het leven. <Ann Albers>

Wij weten dat zo velen van jullie aldus zeer hard werken, ofwel het het werken in een baan is, het werken in en om het huis, of het werken aan jullie innerlijke zelf. Terwijl wij zeker dergelijke werken van Liefde aanmoedigen, weten wij ook dat er grote waarde en balans gevonden wordt in de energie van het spel.
Wanneer je speelt ben je niet belanghebbend aangaande een resultaat. Je bent niet belanghebbend over wat je wel of niet zult produceren. Je bent alleen belanghebbend met het doen van iets dat jou een vreugdevolle ervaring in het moment geeft. Voor sommigen is het spel zeer rustig … het lezen van een boek, een kaartspel dat alleen gespeeld wordt, tijd stil doorgebracht op de patio een kopje thee drinkend. Voor anderen is spel vrij levendig - dansen, lange wandeltochten, zingen of lachen met vrienden. Voor sommigen is spel creatief - dingen maken, koken, handwerken, aan kunst doen, muziek schrijven. Voor sommigen is spel solitair, en voor anderen sociaal. Het doet er niet toe wat voor vorm je speelsheid aanneemt, het doet er eenvoudig toe dat jij je vermaakt in het huidige moment en compleet onbelast bent door een noodzaak om te produceren.
Deze week, neem een klein beetje tijd om aan jezelf te vragen, "Hoe kan ik iets van spel aan mijn leven toevoegen? Ben ik bereid om iets te doen alleen ter wille van de vreugde en zonder wat voor behoefte dan ook om te produceren als een resultaat?"
Wij moedigen dit aan, dierbaren. Wanneer je speelt ben je aanwezig, je bent op de één of andere manier met het leven verbonden. Je voelt je zeker, je omhelst de vibratie van vreugde. Je bent vrij om de dingen anders te zien en nieuwe oplossingen te vinden voor de echte uitdagingen van je leven omdat, wanneer je aanwezig bent wij gemakkelijker onze boodschap aan jullie door kunnen krijgen.

Je ontspant, je lichaam is ontspannen, je gezondheid verbetert. Je kunt verfrist, hernieuwd en met meer liefde naar je "echte" werk teruggaan. In zekere zin, te spelen is om dit gebed te bidden, "Lieve God, met mijn energie geworteld in het moment, en geworteld in vreugde, ken ik U, en door het ware ontwerp van Uw Schepping, zal het me zelfs meer vreugde sturen. Dank U Wel!"
God Zegent Jullie! Wij houden heel veel van jullie.
-- De Engelen
****
Boodschap van Ann
Laten We Spelen
Ik werk heel veel, en gelukkig houd ik van wat ik doe. Dit jaar, echter, had ik me voorgenomen om in een beter evenwicht te blijven en vroeg aan de engelen om me daaraan te herinneren als ik ermee begon uit de "koers" te raken. Jaren geleden benadrukten zij voor mij de waarde van rust en speelsheid… "Ann, zelfs God rustte op de zevende dag. Waarom denk jij dat je dat niet kunt doen?" Zij hadden daar een goed punt!
Verscheidene weken geleden plande ik om het gehele weekeinde door te werken, maar de kleine stem van begeleiding suggereerde anderszins. Ik pakte mijn spel van engelenkaarten voor de gein. Terwijl ik ze schudde viel de kaart met de titel "Speelsheid" uit het spel kaarten vandaan. "Ik weet het," zei ik, "maar ik heb zoveel te doen. Weten jullie het zeker?" Ik schudde en pakte een volgende kaart. Wederom "Speelsheid". Ik lachte wetende dat de engelen mijn "herinner-me-er-alsjeblieft-aan" gebed beantwoorden!
Ik zette het werk aan de kant en besloot een vriend te bezoeken en een rondzwerving te maken. Drie verrukkelijke kleine jongens die daar samen met hun familie waren renden me tegemoet en begonnen te praten. Eén klein jochie, ongeveer vijf jaar oud, zei tegen me … "Ik speel gitaar, maar ik moet het stilletjes doen omdat het in mamma's kast is en ik mag dat niet doen!" Zijn moeder zei tegen mij, "Wat zei hij?" … "Ga je moeder vertellen wat je mij vertelde," adviseerde ik hem. Hij rende naar haar toe en schepte op over het gitaar spelen in haar kast hoewel hij daar geen toestemming voor had. Zij en ik lachten beide totdat we nauwelijks meer adem konden halen. Zijn eerlijkheid en zijn vreugde waren aanbiddelijk!
Later die dag kwam ik twee andere kleine engelen tegen - een klein broertje en zijn zuster, zeer waarschijnlijk zo rond de leeftijden van zes of zeven jaar oud. Zij waren aan het rondzwerven met hun oom en waren zeker niet zo bang als ik was met het oog op het beklimmen van een steile rotsige bergkloof. Ik had de beklimming in het verleden gedaan, maar was altijd zenuwachtig door een paar gedeelten ervan. Zij waren helemaal niet ontmoedigd! "Het is goed om dingen die een klein beetje gevaarlijk zijn en die je bang maken te doen," vertelde de kleine blonde engel mij, "Maar niet zo gevaarlijk dat je dood gaat." Ik moest glimlachen. Meer wijsheid van een lieve speelse ziel!
Wanneer we aan het spelen zijn zijn we allemaal gelijk - zielen die een goede tijd hebben, de vreugde van ons eigen wezen delend. We zetten onze zorgen terzijde, we zijn ondergedompeld in het heden. We voelen ons verbonden met het leven, zijn gelukkig en veilig. Ik ontmoette eens een leraar, Fred Donaldson, die het verhaal van iemand vertelde die speltherapie begeleidde voor apartheid sessies in Zuid Afrika. De mensen aan de "tegenoverliggende zijden van het hek" zover te krijgen om als kinderen te spelen creëerde een gemeenschappelijke band van de mensheid en hun ontmoetingen gingen buitengewoon goed. Hij onderwijst nu spel workshops om mensen te helpen zich met elkaar en het leven te verbinden, en om zich veilig te voelen. (http://www.originalplaynorthwest.org)
Ik kwam verfrist en verjongd thuis na mijn speeldag, en voel me zeer met het leven verbonden. Zonder zelfs te proberen, kwamen twee nieuwsbrieven door met ongelooflijk gemak … iets dat niet gebeurt wanneer ik overwerkt en uit evenwicht ben.
Spelen is niet langer een lichtzinnige activiteit in mijn leven. Het is een noodzakelijkheid - net zo belangrijk als het onderhouden van mijn spirituele energie als voedsel en water zijn voor het onderhouden van mijn fysieke energie. Het verhoogt mijn trilling, focust me op het nu, en opent me voor de meest verrukkelijke en verrassende God-gegeven wisselwerkingen.
Dus voeg deze week een klein beetje speeltijd toe, zelfs als je denkt dat je dat niet kunt. Als jij je niet herinnert hoe te spelen, denk terug aan toen je zeer jong was. Waar genoot je van? Wat deed je wanneer je alleen was en jij jezelf moest vermaken? Of doe deze engel geïnspireerde oefening … creëer een lijst van dingen die leuk klinken "gewoon omdat". Zet ieder onderwerp op een velletje papier. Doe de velletjes papier in een leuke doos, kom of vaas en kies er eentje uit … en doe het dan … een speelse manier om het één of andere spel te kiezen!
Heb een geweldige week met een kleine dosis aan speelsheid!
Ik houd van jullie allemaal!
Ann
PS - Hier zijn een paar ideeën vanuit mijn repertoire om jullie speeltijd te inspireren!
• Maak een trektocht, zwerf rond
• Kook, bak, maak lekkernijen voor mezelf of vrienden
• Neem een spa behandeling - scrubs, lotions, drankjes
• Geniet van een spa behandeling - een pompoen/honing gezichtsmasker terwijl je met de computer werkt!
• Bezoek boerderijen wanneer ze festivals hebben
• Bezoek een boerderij en pluk je eigen oogst
• Bezoek botanische tuinen, vlindertuinen, wat voor tuinen dan ook!
• Zit buiten bij fonteinen en kijk naar kinderen die spelen terwijl je leest
• Lees boeken, lees magazines, knip recepten uit
• Ruik aan de bloemen
• Handwerken - quilten, sieraden maken, wenskaarten maken … wat dan ook maken!
• Naar vrolijke films kijken - lachfilms, Disney films, hart openende films.
• Spelletjes - zoals "Heads Up" App voor I-dingen die jou en je vrienden aan het lachen zal maken en samen spelen! Voor 99 cent heb je urenlang plezier - het filmt je vrienden terwijl zij je aanwijzingen geven om je te helpen woorden op je I-dingen te raden!

• Speel leuke liedjes op YouTube.com en dans, om te verlevendigen tijdens een kantoordag
• Ga naar concerten
• Surf websites die me interesseren
• Ga op een foto expeditie terwijl je rondzwerft of wat dan ook doet
• Ga naar de levensmiddelenwinkels en zoek naar leuke nieuwe etenswaren en zie wat je kunt creëren.
• Ga in mijn kast en creëer nieuwe outfits - Mooi maken dag!

• Maak of geniet van aromatherapie mengsels
• Verzamel zeeschelpen, dennenappels, kristallen, mooie stenen, hart stenen, enzovoorts…
• Verzin spelletjes met de letters van het alfabet … Je bent verbazingwekkend, Prachtig….
• Bezoek een dierentuin, wildlife park, wat voor park dan ook
• hoela hoep, touwtje springen - je weet zelfs niet dat je aan het trainen bent!
• Klim in een boom, ga in een kreek liggen, zwem in een vijver, duik in de oceaan…
• Rolschaatsen, schaatsen...
• schrijf gedichten, liedjes, verhalen voor het plezier
• sluit je ogen en luister naar prachtige muziek
• geniet van seizoengebonden spelen - zwemmen, sleeën, zonnebaden...
.... enzovoorts!

Vertaling: Cobie de Haan - http://www.denkmetjehart.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten