zaterdag, februari 14, 2015

Ann en de Engelen - Jullie Verblijven in Liefde - 14 Januari 2015


Ann Albers en de Engelen
"Jullie Verblijven in Liefde"
14 Januari 2015
Gelukkige Valentijnsdag voor diegenen van jullie die het vieren! Wij zijn zo blij wanneer we zien dat de mensheid tijd neemt om de Liefde te vieren. In onze rijken, is ons bestaan een feestviering van Liefde, want wij leven en verblijven in een staat van weten dat Liefde de substantie is van waaruit wij allemaal gemaakt zijn, een substantie is welke ons allemaal aaneen verbindt in een prachtige dans van creatie.
Dus vandaag, terwijl jullie door jullie dag heengaan, neem tijd om rond te kijken en te beseffen dat of je nu wel of niet verliefd bent op iemand in de menselijke betekenis van het woord, je inderdaad "Verliefd" bent - levend en verblijvend in een creatie welke ontworpen was om jou het beste en meest prachtige van alles dat je bent te laten zien. Kijk naar de Zon! Dit is het Licht binnenin jou. Kijk naar een bloem, dit is je hart in bloei. Kijk naar de diversiteit van kleuren in de regenboog, deze zijn alle keuzes en mogelijkheden die binnenin jou bestaan. Kijk naar een berg of een solide steen, dit is de kracht binnenin jou. Dierbaren, overal om jullie heen, kunnen jullie "jezelf" zien - de diepste en meest oprechte essentie van wie jullie zijn, hetzelfde spul waar jullie van gemaakt zijn, eenvoudig gemodelleerd in andere vormen.
Haal adem … denk aan iets prachtigs. Hoe is de essentie van dit ding of wezen zijnde een deel van jou? Adem nogmaals … denk aan iets of iemand waar je van houdt. Hoe is de essentie van dit ding of wezen zijnde een deel van jou. Adem nog één keer … denk aan iets waar je niet zo heel veel van houdt, of iemand waar je niet zoveel van houdt. Wat is binnenin hen dat jij misschien nog niet geleerd hebt om binnenin jezelf zacht en aardig tegen te zijn?
Liefde roept naar jullie in alles dat jullie zien, of het nu de pracht of het mindere dan prachtige is. Alles in de Schepping is van Liefde gemaakt, alles in de Schepping probeert om Liefde te herinneren, en alles wenkt naar jullie om deze Liefde te voelen, om het op te roepen van binnenuit jullie, en om te beseffen dat er niets anders onder dat alles is.

Kijk om jullie heen dierbaren, adem alle Liefde in die daar voor jullie is. Welnu, nadat jullie dit lezen, sluit jullie ogen, en voel onze Liefde, want wij zijn er ook voor jullie/jou. Wij zien jullie als niets minder dan goddelijk gecreëerde wezens, prachtige lichten op jullie planeet Aarde, zielen die aldus ijverig werken om zich te herinneren wie en wat zij zijn. Gelukkige feestviering van de Liefde lieve vrienden. Dat jullie altijd de Liefde waarin jullie verblijven mogen voelen.
God Zegent Jullie! Wij houden heel veel van jullie.
-- De Engelen
***
Boodschap van Ann
In Liefde Leven
Mensen vragen mij de gehele tijd of ik "verliefd" ben en ik giechel en antwoord, "Ja! Ik ben verliefd op het leven!" Jaren geleden dacht ik dat het "verliefd" zijn betekende het hebben van een speciaal iemand die mij zou valideren, me zou ondersteunen, de vreugde met mij zou delen en mijn leven gemakkelijker zou maken! Maar ik tekende aan voor een andere reeks van lessen en zij hebben mijn leven zo verbazingwekkend gemaakt dat ik het nog niet voor de wereld in zou willen ruilen. Liefde IS overal.
Wanneer ik een beet uit een appel neem, een teugje goede koffie neem, of de zoetzure verbazingwekkende gratie in frisse sinaasappelsap proef, voel ik de verbazingwekkende Liefde die de Schepper voor ons heeft in die ene teug of die ene beet. Wanneer ik de natuur inga voel ik me omhelst, niet slechts door menselijke handen maar door de soliditeit van de Aarde, de uitgebreidheid van de hemel, de zachte streling van de bries en de ontastbare maar desalniettemin echte energie die aan ons gegeven wordt door de bomen. Wanneer ik een hond knuffel, een vriend, een cliënt, een familielid, of een vreemde omhels, herinner ik me dat ik Liefde ben die kijkt in de ogen van Liefde. God is waarlijk in een dans met hem/haarzelf in alle prachtige gezichten van de Schepping.
Dus praktisch gesproken, wanneer je eenzaam wordt, of jij je down voelt, of dat je iemand wilt om van je te houden, dat is prachtig! Er is een natuurlijk menselijk verlangen voor de warmte van kameraadschap en een gedeeld bestaan, maar vergeet niet - Liefde wacht niet op een afspraakje! Liefde verblijft niet of verbergt zich niet alleen in de ogen en het gezicht van een ander, Liefde is in alles van de Schepping aanwezig!
De engelen hebben me ooit eens een zeer eenvoudige humoristische oefening geleerd. Sommigen van jullie hebben dit al eens gehoord. Ik zat op een dag vast in het verkeer, voelde me gehaast en ongeliefd en zij zeiden, "Ann doe net alsof dat Stopteken de Liefde van je leven is." Ik dacht dat ze echt gek geworden waren, maar ik wist ook dat alles waar zij mij toe gidsten om te doen een reden had, dus ging ik mee in het spel. Wat zou ik met de Liefde van mijn leven doen? Wel ik zou voor alles aangaande hen dankbaar zijn en het bewonderen. Dus keek ik naar dat Stopteken en riep alle Liefde in me naar boven en ging door het te bewonderen. Ik bewonderde diens kleur, diens vorm, het heldere contrast van de letters, de kracht van het metaal dat het bij elkaar hield … en in korte tijd had dit zotte engelenspel de Liefde van binnenin naar buiten getrokken en had het door mij heen laten gutsen. Ik moest wel lachen. Zij daagden me op een andere dag uit om op die manier door een gehele dag heen te gaan, me voorstellend dat overal waar ik mee in contact kwam dat "dat de Liefde van mijn leven was". Ik kan zelfs niet beschrijven hoe idioot, hoe leuk, en hoe verbazingwekkend ik me voelde. Zij herinnerden me later er meer serieus aan, "Ann de vibratie van Liefde, is de vibratie van Liefde, ongeacht hoe je het vindt of bij jezelf veroorzaakt het te voelen. Liefde is Liefde en Liefde is waar jullie allemaal van gemaakt zijn."
Dus speel vandaag enige liefdevolle leuke spelletjes. Als je een menselijke (of harige, gevederde…) Liefde van je leven voor je hebt zitten, bewonder en waardeer alles aan hen. Maak daar een spel van. Als je bij iemand in de buurt bent die irritant is en je houdt niet van hun slechte gewoontes, verbeeld je dat deze de beste gewoontes in de wereld zijn. Ik had eens een vriend die zeer chagrijnig was. Ik besloot om van hem te houden zoals ik van een klein humeurig kind zou houden. "Je bent zo chagrijnig! Je hebt een knuffel nodig!" Plotseling probeerde hij zich aldus stevig aan zijn chagrijnigheid vast te houden, maar kon dat niet! We barsten in lachen uit. Een andere keer was een man waar ik mee uitging in mijn jongere jaren tegen me aan het schreeuwen, zoals hij dat iedere dag deed, en plotseling was ik in staat om de Liefde te vinden. Ik begon te giechelen over de absurditeit van de driftbui en voelde mededogen. "Waarom lach je?"eiste hij te weten. "Omdat je zo kwaad bent en je tegen me schreeuwt en het is zo idioot! Je ben sinds je kindertijd kwaad geweest. Het spijt me enorm dat je zo kwaad bent, maar het gaat niet over mij." Hij begon meer te lachen, waarschijnlijk van het voelen van de vrijheid van dat het niet persoonlijk genomen werd. Hij kon niet kwaad blijven en barste in lachten uit. "Je hebt gelijk," zei hij!, "Ik ben kwaad op mijn moeder." Vanuit dit besef was hij in staat om enige genezing te doen.
Liefde is de meest verbazingwekkende katalytische, creatieve kracht in het Universum. Er zijn tijden wanneer het zo gemakkelijk is om het binnenin ons naar boven te roepen - wanneer geconfronteerd met schoonheid, vriendelijkheid en de Liefde van anderen. Er zijn tijden wanneer het niet zo gemakkelijk is en het beste dat we kunnen doen is om eerst voldoende van onszelf te houden om uit de buurt van de onplezierigheid te komen. Maar in ieder geval, zoals de engelen zeggen, Liefde is Liefde!
Gelukkige Valentijnsdag aan diegenen van jullie die het vieren. Ik houd van jullie! Sluit je ogen en zie of je het kunt voelen … Ik ben zo dankbaar dat wij samen op deze reis zijn!  
Heb een gezegende week!
Ann

Vertaling: Cobie de Haan - http://www.denkmetjehart.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten