zondag, oktober 13, 2013

Ann Albers en de Engelen: Week 42, 2013


Ann Albers en de Engelen
"Waarachtig Geven"
Oktober 2013 / Week 42
 
Terwijl jullie dit seizoen van geven binnengaan, vraag jezelf, "Geef ik vanuit een gevoel van overvloed in mijn leven?" want in waarheid zijn er vele andere redenen dat menselijke wezens de behoefte voelen om aan elkaar te geven.  
Jullie geven vanuit een gevoel van plicht, "Zij hebben het meer nodig dan ik. Zij gaven aan mij dus moet ik aan hen geven. Zij zijn familie, vrienden, enzovoorts. Zij zitten in nood en niemand anders gaat hen helpen."
Jullie geven aan elkaar omdat je hoopt iets terug te krijgen, "Als ik hen xyz geef, dan houden zij misschien van mij. Misschien zien zij dat ik een goed persoon ben en erkennen ze mij. Misschien zullen zij aardig tegen mij zijn. Misschien als ik aan hen geef, geven zij mij iets terug."
Jullie geven voor zoveel redenen aan elkaar, maar dierbaren er is slechts één reden die wij zien om te geven en dat is omdat jullie een gevoel van overvloed in jullie hart hebben. Jullie voelen de liefde van God door jullie heen en in de vorm van goedheid, tijd, energie, emotie, hulpbronnen enzovoorts stromen, en er is binnenin jullie een zeer duidelijk verlangen en begeleiding om te delen. Jullie voelen je geïnspireerd door te geven. Jullie voelen je goed door te geven. Jullie geven onvoorwaardelijk, verwachten zelfs geen "dank je wel". Dit dierbaren is waarachtig geven. Dit is geven vanuit de liefde van God diep binnenin jullie. Dit is het type van geven dat goed aanvoelt, met en van zichzelf, zelfs als de ander jouw geschenk nooit erkend. Dit is het soort van geven dat anoniem gedaan kan worden, of onverbloemd maar dat is niet van belang. Dit is de manier waarop God van Zijn Liefde geeft dierbaren, want het is de aard van God om te allen tijde het leven in de Schepping te ademen.


Dus als je nadenkt om wat dan ook aan wie dan ook te geven, vraag jezelf, "Zou ik dit doen als ik er niets voor terug zou krijgen? Is het vreugde? Voelt het geïnspireerd aan? Kan ik geven en dan verder gaan met het leven zonder verwachting, erop vertrouwend dat ik de stroom van God door mij heen toesta en dus zullen alle goede dingen naar me toekomen of de ontvanger nu wel of niet mijn geschenk erkend. Ik geef omdat ik overvloedig in mijn hart ben." Als dat zo is, dierbaren, verruk jullie zelf dan met het geven, en jullie zullen de goede gevoelens kennen die komen van het delen van de waarheid van Gods liefde, in iedere vorm, met ieder menselijk wezen. Wij geven onze liefde vrijelijk om één eenvoudige reden dierbaren, het maakt dat wij ons goed voelen. Het staat ons toe Gods liefde door ons heen te voelen stromen. Het is inderdaad de waarheid waar wij van gemaakt zijn. Het is ook jullie waarheid.
God Zegent jullie! Wij houden heel veel van jullie.  
-- De Engelen
 

Ann's Bericht - Geven voor Vreugde

Hallo Allemaal!
Ik houd ervan om te geven en heb dat altijd gedaan. Wanneer mijn ouders al hun cadeautjes met Kerstmis geopend hadden, ging ik naar de kelderverdieping en vond dingen die zij al bezaten om hen in te pakken en aan hen te geven. Ik hield gewoon van het gevoel van het hebben van iets om te delen. Als een kind, hield ik ervan om mensen te laten lachen en glimlachen. Dat doe ik nog steeds!
Gedurende de jaren in, nochtans, mijn vroege volwassenheid leerde ik, net zoals velen van ons dat deden, om te geven omdat ik dacht dat ik dat 'zou moeten'. Ik dacht dat het een goed persoon van mij maakte. Ik dacht dat mensen mij dan aardig zouden gaan vinden. Dus is gaf en gaf en gaf. Ik gaf duizenden uren van mijn tijd aan de telefoon in mijn vroege paragnostische carrière, zelfs wanneer is doodmoe en niet in de stemming was. Ik gaf duizenden dollars aan mannen waar ik in mijn dertiger jaren mee uitging, onbewust proberend om hen te helpen aardiger tegen mij te zijn en gelukkiger in hun eigen levens, zelfs wanneer zij hun deel niet deden. Ik gaf mijn tijd, mijn hart en mijn energie omdat ik dacht dat ik anderen kon fiksen, genezen en inspireren. De engelen vertelden mij dat dat manipulatief was. Zij verpletterden me toen zij dit zeiden. "Ik ben geen manipulatief persoon", argumenteerde ik. "Ik ben vrijgevig." "Nee, je bent over het algemeen niet manipulatief," antwoorden zij, "en je bent echt vrijgevig. Nochtans, wanneer je geeft met de hoop dat het iemand anders zal veranderen, dan is dat een subtiele vorm van manipulatie. Het is geen waarachtig geschenk." Ik huilde urenlang totdat ik de waarheid van hun boodschap en de liefde die daarachter zat vatte! Zij probeerden om mij te helpen zien dat ik de behoefte had te weten dat ik al "goed" was. Ik hoefde niet om te proberen anderen te fiksen, redden of te inspireren tenzij het vanuit mijn eigen vreugde kwam. Zij waren, zelfs met een dergelijke moeilijke boodschap, mij aan het ontlasten van de behoefte om te geven wanneer ik niet echt het gevoel had om te geven.
Gedurende de jaren hebben de engelen mij op het hart gedrukt dat eerlijk geven prachtig is, terwijl het geven met de hoop om iets terug te krijgen niet echt van de hoogste trilling is. Noch is het geven om je dan te voelen als een goed iemand. "Je bent het al," herinnerden zij mij. Beetje bij beetje kwam ik ertoe te begrijpen dat waarachtig geven vanuit een gevoel van volledigheid komt, een verlangen om iemand te verrukken, een gevoel van diep binnenin mijn ziel om de zegeningen te delen die ik voel ontvangen te hebben. En dit soort van geven voelt zo goed op het moment dat ik het geef, dat ik vaak vergeet wat ik aan mensen gegeven heb! Soms bedanken zij mij niet, maar dat is niet van belang. Soms maken zij geen gebruik van mijn geschenken, maar dat is ook niet van belang. Ik heb liefde gedeeld met een andere ziel en het gaat niet over de spullen, maar over het laten weten dat iemand aan hen gedacht heeft, om hen geeft, van hen houdt. Dit is de aard van God. Een paar jaren geleden kwam een gedicht door mij heen, welke deze liefde omschreef dat ernaar verlangd om door mij heen te stromen.
Dus als je nadenkt wat aan wie in dit leven te geven, misschien dat je zelfs niet teveel daarover hoeft na te denken. Misschien in plaats daarvan kan je geven wanneer het jou vreugde geeft, wetende dat dit de beweging van God is. Mijn vrienden en ik zijn grappig over verjaardagen nu. Wij geven er niet om of we het op de dag zelf vieren. Soms doen we dat, soms ook niet. Soms worden de geschenken maanden later gedeeld. Soms als we in onze levens berooid zijn, delen we alleen onze goede gedachten. Geven is een ware vreugde geworden in mijn leven nu, geen verplichting. Er is waarachtig niets zoals het gevoel van de liefde van God door jou heen stromend, op iedere manier dat het tevoorschijn komt!
Heb een gezegende week,
Ik houd van jullie allemaal,
Ann 

Vertaling: Cobie de Haan - http://www.denkmetjehart.blogspot.nl/
©Ann Albers, All Rights Reserved - http://www.visionsofheaven.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten