dinsdag, oktober 08, 2013

Ann Albers en de Engelen: Week 41, 2013


Ann Albers en de Engelen
"Kies God"
Oktober 2013 / Week 41
 
Het is een tijd van kiezen op jullie planeet Aarde, en toch in waarheid is ieder moment een moment van keuze. Wie zal jouw God zijn? Zal angst jouw God zijn, of zal de bron en de Schepper van al het leven jouw God zijn? Zal jij jouw geloof en macht overgeven aan instituten, geld, jouw werkplaats, jouw bazen, collega's, familie, vrienden, partners, en/of een meervoud aan anderen die inderdaad jouw leven beïnvloeden, maar het niet hoeven te controleren? Of zal jij jouw geloof plaatsen in de liefdevolle bekwaamheid van de Schepper om met jou te dansen zelfs wanneer de donkerste beslissingen of omstandigheden gecreëerd door anderen jou beïnvloeden?
God stond de mensheid de vrije wil toe. De keuzes van anderen beïnvloeden jou beslist wel. Als iemand van jou steelt, heb je tijdelijk een verlies van geld. Als iemand jou ontslaat, heb je tijdelijk geen baan. Als iemand jou verraad en jou verlaat, ben je tijdelijk achtergelaten met de doorn/steek en de pijn. Nochtans kan jij, in precies het volgende moment, kiezen. Je kunt kiezen om aan deze zielen jouw God gegeven macht te geven, of je kunt je naar de liefhebbende Schepper wenden. Je kunt zeggen, "Oké God, ik vind dit niet leuk! Iemand anders heeft mij pijn gedaan, maar ik weet dat U machtiger bent! U kunt een oneindig aantal aan mogelijkheden zien. U kunt meer liefde zien, meer overvloed, meer schoonheid en goedheid dan ik me ooit voor zou kunnen stellen. Ik ben door iemand anders beïnvloed, maar ik weet dat U van mij houdt. Begeleid mij, bescherm mij, bevoorraad mij met mijn behoeften. Ik vertrouw op Uw Liefde."
Dan dierbaren, doe je uiterste best om jezelf er onophoudelijk aan te herinneren dat God God is, en dat terwijl de zielen van anderen inderdaad één met dit Licht zijn, hun persoonlijkheden diepgaand ontkoppeld mogen zijn. Zij mogen jou op negatieve manieren beïnvloeden, maar uiteindelijk, hebben zij geen controle over de uitkomst van jouw leven tenzij jij van hen God maakt. Als jij jouw geloof, vertrouwen en hart in de handen van de liefhebbende Schepper plaatst, ben je al op weg om jouw leven te genezen/herstellen, een zelfs betere werkelijkheid creërend, en zoals jullie op de Aarde zeggen, "Het stof van je schoenen afschuddend," als je voorwaarts gaat.

 
Je mag het slachtoffer geworden zijn, dierbaren, maar kies er niet voor om een slachtoffer te blijven.
Kies nogmaals en nogmaals en nogmaals om God te vragen jouw bron te zijn, jouw aanvoer, jouw gids, jouw vriend, en boven alles, de dierbare die de leiding over jouw leven heeft, jouw welzijn, en jouw vreugde! In deze werkelijkheid, kunnen anderen tijdelijk jullie levens beïnvloeden, maar zij zullen alleen maar hun vingers in de stromen van gratie stoppen die door jouw leven heen stromen, want in waarheid zijn zij machteloos om diens machtige en liefdevolle stroom te onderbreken.
God Zegent jullie! Wij houden heel veel van jullie.  
-- De Engelen
 

Ann's Bericht - Anderen beïnvloeden maar controleren jou niet

Hallo Allemaal!
Ik ben vele keren door de beslissingen van anderen in mijn leven beïnvloed geweest, zoals wij dat allemaal geweest zijn. Sommigen van jullie hebben dit verhaal gehoord. Jaren geleden, ging ik met een man om die ervandoor ging met $2000 die hij mij schuldig was. Ik liet hem gaan maar droeg de last van dat ik dat geld nodig was voor een miljoen andere dingen. Ik probeerde het achter me te laten, maar voelde in waarheid gebrek. Ik ging wandelen en bad, "God hoe kan ik meer geld verdienen?" Vergeef je ex-vriendje vertelden de engelen mij. Ik raakte geïrriteerd. "Ik praat niet over hem! Ik moet meer geld verdienen." Zij hielden aan totdat zij mij eindelijk liefdevol maar ferm vertelden dat ik van hem mijn God maakte. Ik gaf hem de schuld voor mijn gebrek, in plaats van mezelf naar de werkelijke bron van alle overvloed te keren. Hij mag van mij genomen hebben, maar ik was de liefdevolle Aanwezigheid van de Ene vergeten die terug kon geven. Ze hadden gelijk. Ik nam de volgende dag contact met hem op en zei iets in de richting van, "Ik vergeef je de schuld die je mij schuldig bent. Als je een bewustzijn hebt kan je het aan het einde van jouw leven aan God verklaren, maar ik laat al mijn banden met jou los." Het voelde ZO bevrijdend. Verrassend genoeg, ontving ik een week later via de post een cheque van hem. Ik denk dat ik de enige vrouw was die hij ooit terugbetaald heeft. Daar bovenop, begenadigde God mij met prachtige ideeën over een nieuwe klas en zegeningen in zovele vormen.
Op dezelfde manier, projecteerde een paar jaren geleden een dierbare in mijn leven die door een inzinking heenging behoorlijk wat pijn in mijn richting. Voor een poosje stond ik dat toe en probeerde om te "helpen" maar nadat het mijn gezondheid begon te beïnvloeden, vertelden de engelen mij weer sterk en ferm om de ongezonde dans los te laten. Ik deed dat. Het was niet gemakkelijk. Ik voelde me een tijdje schuldig. Maar later hoorde ik dat deze ziel door mijn beslissing aangezet werd om zich te ontwikkelen, en begon ik me onmiddellijk weer gezond en gelukkig te voelen. Ik had terug kunnen kijken en me overstuur en het slachtoffer kunnen voelen, omdat in waarheid ik een meer vriendelijke behandeling verdiende, maar in plaats daarvan, was ik in staat om de pijn te zien welke deze wisselwerking veroorzaakt had, om los te laten, en terug te keren naar God voor mijn vreugde. Nieuwe vriendschappen vormden zich, en ik ben gelukkiger dan dat ik ooit geweest ben. Als Gods liefde jou verlaat in de vorm van iemand die niet langer meer met jouw hart resoneert, zal Gods liefde tevoorschijn komen in een ander die meer perfect is voor wie jij nu bent. Want welbeschouwd, of mensen nu beseffen waar zij van gemaakt zijn of niet, zijn wij allemaal de vele gezichten van deze liefde.
We hebben een keuze. We kunnen anderen toestaan om door te gaan ons te beïnvloeden lang nadat hun keuzes gemaakt zijn, of we kunnen ons wederom naar God wenden en vragen dat zijn Liefde onze levens fikst, onze harten, onze lichamen, geesten en zielen. Zoals de engelen mij er altijd aan herinneren, "Ann! God beweegt de sterren in de hemelen en veranderd de seizoenen! Hij kan zeker jouw leven beheren." Dit zorgt er altijd voor dat ik moet glimlachen. Hoe kunnen we ons zelfs maar voorstellen dat we alles alleen moet doen?
Dus deze week, probeer om te zien waar jij jouw macht aan anderen geeft om gelukkig te zijn, gezond, overvloedig, etc., en probeer om steeds maar weer opnieuw naar God terug te keren en geef die macht aan diens rechtmatige bron. Zelfs als iemand in het verkeer jou afsnijdt, kan jij niet jouw vreugde weggeven. Dat is tussen jou en God alleen!

Heb een gezegende week,
Ik houd van jullie allemaal,
Ann 

Vertaling: Cobie de Haan - http://www.denkmetjehart.blogspot.nl/
©Ann Albers, All Rights Reserved - http://www.visionsofheaven.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten