zondag, september 15, 2013

Ann Albers en de Engelen: Week 38, 2013


 
Ann Albers en de Engelen
"Verandering is Natuurlijk"
September 2013 / Week 38

Het is de aard van het Universum om uit te breiden. Verandering is onvermijdelijk en hoewel jullie allemaal door zeer natuurlijke periodes van winterslaap heengaan, zullen er ook fasen van jullie leven zijn wanneer het tijd is om het oude los te laten om ruimte voor het nieuwe te maken.
Dit kan zo eenvoudig zijn als het wegdoen van oude kleding om kleding te krijgen die jou beter bevallen. Het kan het loslaten van een woning zijn waar je niet langer van geniet ten gunste van eentje die meer financiële flexibiliteit en vrijheid verstrekt. Het kan betekenen het opgeven van een oude manier van denken om groter geluk toe te staan. Wanneer het ook is dat je iets nieuws wilt creëren, is het natuurlijk dat je zult ontdekken dat je iets los moet laten ofwel binnenin of buiten jezelf om ruimte hiervoor te maken.  
Dus vraag jezelf wanneer je dat wat je ook maar in jouw leven wilt brengen in overweging neemt, "Wat zou ik op moeten geven? Zou ik oude gedachtepatronen op moeten geven? Zou ik een compromis met wat dan ook moeten maken? Zou ik mijn leven op wat voor manier dan ook moeten veranderen? Is er wat voor weerstand dan ook in mij jegens deze verandering?" Want als er weerstand is, is het mogelijk dat je nog niet gereed bent voor jouw creaties om in het bestaan te komen. Jouw gehele wezen moet uigelijnd zijn met dat wat jij wilt creëren.


Verandering is natuurlijk dierbaren. Soms geef je oude comfortabele gedachten en dingen op om een grotere vreugde te hebben. En toch zoals een kind het oude speelgoed loslaat waar hij of zij niet langer meer mee speelt, is er waarschijnlijk een beetje nostalgie en misschiens zelfs een beetje weerstand. Alles in jullie levens, nochtans, is geboren van de energie van God. Het verandert eenvoudig van vorm.
God Zegent jullie! Wij houden heel veel van jullie.  
-- De Engelen
 

Ann's Bericht - Cyclussen van Verandering

Hallo Allemaal!
Toen ik jaren geleden in een appartement woonde herinner ik me nu dat ik toen dacht dat ik er zoveel van hield, en ook van de levensstijl dat het mij toestond, dat ik het nooit op zou kunnen geven. Maar toch toen de tijd voor mij kwam om te verhuizen naar de woning waar ik nu in ben, kon ik niet wachten om weg te gaan! Er zijn dingen in mijn leven geweest waarvan ik dacht dat ik daar nooit van zou scheiden, en op een dag verrukten zij mij niet langer dus gaf ik hen weg. Er zijn vrienden in mijn leven geweest waarvan ik dacht dat ik hen voor het leven zou hebben die plotseling veranderden en niet langer meer in mijn leven waren. Er was een grote carrière waar mijn volledige leven tot aan dat punt toe naartoe geleid had welke ik, op een dag, plotseling opgaf.
Ik schijn een levenslange cyclus van veranderingen te zijn! De engelen hebben gelijk. Er zijn ook perioden van winterslaap. Ik grapte ooit eens met een cliënt dat ik weet of ik geneigd ben om 's avonds op de bank te gaan zitten om gedurende maanden naar "Het Voedsel Netwerk" te kijken, dan weet ik opeens dat ik wakker zal worden met een idee voor een nieuwe klas of een nieuw boek en dan ben ik als een gek zo druk. Ik geef me over aan deze cyclussen, wetende dat mijn hart een timing kent die ik niet ken. De dieren bijvoorbeeld, bespeuren de seizoenen. De beren denken niet bij zichzelf, "Laat eens kijken, het is beter dat we nu heel veel gaan eten. Het zal over een paar maanden tijd zijn om een winterslaap te doen!" In plaats daarvan reageren zij gewoon op het leven, hun buiken met de late zomerse oogst vullend, en doen het rustiger aan wanneer de koudere temperaturen hun intrede doen. Alles in de natuur reageert op diens natuurlijke cyclussen. Wij kunnen dat ook.
Je zult weten wanneer het tijd is om verandering in jouw leven aan te brengen wanneer iets plotseling inspirerend of opwindend aanvoelt. Je zult weten wanneer de oude gedachten, geloven, of dingen jou niet gelukkig maken. Je zult weten wanneer jij je plotseling voelt alsof je niet langer meer bij de omstandigheden, situaties, of cirkels past waarin je verblijft. Verandering neemt soms moed. Het is moeilijk om tegen iemand te zeggen, "Ik wil dit ding dat wij samen al voor zo'n lange tijd gedaan hebben niet langer meer doen." Het kan uitdagend zijn om te scheiden van een jeans die eens zo lekker zat maar niet langer meer past! Het kan bij tijden zeer zwaar zijn om te scheiden van oude verstoringen, frustraties, en geloven die zo bekend voelen, en te riskeren om jouw hart te openen jegens nieuwe mensen in jouw leven. Echter, als wij bereid zijn om te veranderen en het oude los te laten wanneer de natuurlijke drang om dat te doen ons raakt, vinden we zelfs een grotere vreugde, een zelfs grotere vrijheid, en boven alles bewijs van de onophoudelijke en oneindige liefde van God en deze Bron die onze levens dirigeert.
Heb een gezegende week,
Ik houd van jullie allemaal,
Ann 

Vertaling: Cobie de Haan - http://www.denkmetjehart.blogspot.nl/
©Ann Albers, All Rights Reserved - http://www.visionsofheaven.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten