maandag, augustus 26, 2013

Ann Albers en de Engelen: Week 35, 2013


Ann Albers en de Engelen
"Houd van de Diversiteit"
Augustus 2013 - Week 35
 
Jullie Aarde is een plaats van grote en prachtige diversiteit. Jullie waren nooit bedoeld hetzelfde te zijn. Jullie waren nooit bedoeld om allemaal in overeenstemming te zijn. Jullie waren nooit bedoeld om elkaar jullie mening op te leggen, noch waren jullie bedoeld om te voldoen aan de wensen van elkaar. In plaats daarvan, is een ieder van jullie, zoals een prachtig facet van het juweel van Gods Liefde bedoeld om een speciale, kostbare en unieke creatie te zijn. Een ieder van jullie heeft diens uitverkozen manier van bestaan, diens uitverkozen manier hoe eruit te zien, diens uitverkozen manier van communiceren, en diens uitverkozen manier van door het leven heen te stromen.
Sommigen van jullie houden ervan om vooruit te denken, en sommigen van jullie, in jullie termen, stellen het op prijs om te improviseren. Dit was aldus zelfs voordat jullie de Aarde aanraakten! Als zielen, maakten sommigen van jullie gecompliceerde plannen over jullie leven en de lessen, terwijl anderen ervoor kozen om naar de Aarde te komen als eenvoudig een glorieus avontuur! Sommigen van jullie geven er diepgaand om over wie jullie zouden willen ontmoeten en trouwen, terwijl anderen van jullie besloten om het uit te vogelen terwijl jullie door het leven heen gingen. Sommigen van jullie voelen je comfortabel met een voorspellende structuur, terwijl anderen een sterke begeerte naar vrijheid hebben. Sommigen van jullie houden van één politieke partij, anderen nemen positie jegens het tegenovergestelde. Als de keuze gegeven wordt, zouden sommigen van jullie de appel opeten, en sommigen van jullie de sinaasappel. En dit is, dierbaren, prima, inderdaad perfect, prachtig en adembenemend in Gods ogen, want het is via jullie dat God de grootsheid van diens eigen Liefde en Wezen komt te weten.

 
Dus wanneer je een volgend verschil van jezelf tegenkomt, in plaats van te bakkeleien en te proberen om hen jouw inzichten te forceren, verken! Je bent op nieuw terrein. Je bent als een baby die naar diens eigen vingers en tenen kijkt, en hen heen en weer beweegt, proberend te zien wat elke vinger of teen doet en hoe het werkt. Jij kijkt naar een ander aspect van de Liefde van God dat manifest gemaakt is! In plaats van te proberen deze andere persoon te forceren om overeen te komen met jouw inzichten van de werkelijkheid, staar eenvoudig naar hen in verwondering en fascinatie. Waarom denken zij op de manier zoals zij doen? Waarom voelen zij zich zoals zij doen? Iets magisch gebeurt dierbaren als je anderen toestaat te zijn. Plotseling zijn zij meer toegenegen om jou ook te laten zijn. En zo niet, ga dan weg, want ook jij hebt een recht om precies te denken en te voelen zoals jij doet. Een vinger zou er niet naar streven om een teen te zijn, noch een teen een vinger, want beide zijn nodig om het lichaam te laten werken! Jullie allemaal zijn nodig in deze prachtige puzzel van het leven, en ongeacht hoe verschillend jullie meningen of geloven ook zijn, er is geen menselijk wezen op de planeet die buiten de grote en prachtige puzzel van Gods Liefde is.
God Zegent Jullie! Wij houden heel veel van jullie … precies zoals jullie zijn!
-- De Engelen 

Ann's Boodschap - Zijn Wie Wij Zijn, Anderen Toestaan te Zijn

Hallo Allemaal!
Als ik in de zomer door het bos loop, ben ik altijd in verbijstering over de honderden nuances van het groen, en de diversiteit van de texturen van de planten en de bladeren. Het zou behoorlijk saai zijn als er slechte één kleur of één type plant zou zijn. In plaats daarvan zie ik een divers ecosysteem waar alles, vanaf de torenhoge pijnboom tot de rottende omgevallen boom op de bosvloer, een doel dient en een reden heeft om te zijn.
Wij zijn ook zoals dat, volgens de engelen en toch, bij tijden, wanneer je omgaat met iemand wiens manier van bestaan anders is dan die van jezelf, kan het een uitdaging zijn om dat evenwicht te vinden tussen het jezelf toestaan te zijn wie je bent en ook hen toe te staan wie zij zijn. Als jij je dit eigen kunt maken met iemand die het niet met jou eens is, dan is dat echt een prestatie.
Ik dacht dat ik een graad van meesterschap bereikt had met het mezelf en anderen toe te staan te zijn en in waarheid heb ik dat, maar de echte test kwam vorige week toen ik een prachtige week doorbracht op een Alaska Cruise met mijn lieve ouders die dit jaar hun vijftigste jubileum vierden. Ik was zo opgetogen om te gaan en om hen te zien, dat ik niet kon wachten! Dus het was met enige schrik en ontsteltenis dat ik me herinnerde, dat bij tijden wanneer wij met elkaar omgingen dat mijn vader en ik, ondanks onze vele overeenkomsten, een paar bittere verschillen hebben, die uit de levensbehoefte van ons wezen naar boven komen. Hij was een Kapitein bij de marine reserves - een baan die oproept voor blaffende orders en dat anderen hen onmiddellijk op moeten volgen. Van nature is hij een leider. Ik ben een dermate gevoelige ziel, dat in kwaadheid ruw uitgesproken woorden, die zelfs niet op mij gericht zijn, vaak aanvoelen als een klap of stoot in de buik. Dus de eerste keer dat mijn vader streng tegen mij sprak, werd ik bij mezelf gewaar, zeer tot mijn grote ontsteltenis en verlegenheid, dat ik reageerde op een kwade en verdedigende manier. Hij bedoelde er helemaal niets mee, maar toch voelde het niet goed aan. Ik zag een levenslang patroon dat ik had van het hierop reageren en ik wist dat het moest stoppen. 
Dus deed ik wat de engelen mij geleerd hadden om te doen. Ik nam enige stille tijd en stond mezelf mijn gevoelens intiem toe. Ik stel vriendelijkere conversaties op prijs, maar ik moest in het reine komen met het feit dat terwijl wij dit vaak tussen ons in hebben staan er ook tijden zouden zijn wanneer wij dat niet zouden hebben. Ik wist dat er tijden waren toen wij niet altijd dezelfde keuzes maakten, zelfs met het lopen van punt A naar punt B. Ik besloot, zoals de engelen vaak zeggen, dat het beter is om liefdevol te zijn dan juist te zijn, en echt wat is "juist" nu sowieso behalve "juist voor jezelf" en "juist voor de ander". Dus, niet helemaal verfijnd, maar uiteindelijk op een manier die werkte, herinnerde ik mezelf dat mijn vader zijn manier van spreken helemaal niets persoonlijks betekend. Ik weet dat hij heel veel van mij houdt en ik focuste me daarop. Ik herinnerde mezelf eraan dat terwijl mijn eigen manier van zijn in overeenstemming met mijn hart in  het moment kronkelingen erbij betrekt, de zijne is om als een wetenschapper op een logische manier de dingen te doen erbij betrekt. Ik gaf me over aan de logica mezelf eraan herinnerend dat een liefdevolle wisselwerking uiteindelijk is wat het hart meer dan wat dan ook wilt. Mijn ego moest op de achterbank gaan zitten. Het draaide erop uit een liefdevolle en prachtige trip te zijn.
Dus wanneer jouw manier van zijn op gespannen voet is met een ander, dan heb je vele opties. Jullie kunnen uit elkaar gaan. Je kunt een conversatie initiëren als dat mogelijk is en tot een compromis komen, of je kunt simpelweg gedurende een kort poosje iemand anders de leiding laten nemen. Er is in deze geen duidelijke juist versus verkeerd hier, alleen een noodzaak om in/naar jouw hart te gaan en het pad dat voor jou het meest juist aanvoelt eruit te pikken. Het is een verspilling van tijd om te proberen de essentie van wie jij bent te veranderen of de essentie van wie de ander is. Nochtans, je kunt als je dat graag zou willen, jouw gedrag veranderen zonder jouw hart te veranderen. In sommige gevallen zou ik weglopen voor deze gedragingen, maar in het geval van mijn familie, is dit niet wat het diepst in mijn hart was.
Liefde is uiteindelijk wie wij zijn, en uiteindelijk kunnen we dat altijd zijn J
Heb een gezegende week,
Ik houd van jullie allemaal,
Ann
 

Vertaling: Cobie de Haan - http://www.denkmetjehart.blogspot.nl/
©Ann Albers, All Rights Reserved - http://www.visionsofheaven.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten