zondag, april 07, 2013

Ann Albers en de Engelen - Week 15, 2013


Ann Albers en de Engelen
"Laat Jouw Verwachtingen Los"
April 2013 - Week 15 

Onze lieve vrienden, wij houden heel veel van jullie.
Heb zeer zeker ten doel om jouw intenties voor het leven vast te stellen, maar bevrijd jezelf dan van de afhankelijkheid van verwachtingen. Erken jouw hartsverlangens, en in dezelfde ademhaling laat dan los van hoe jij verwacht dat zij zullen gaan gebeuren. Laat los van hoe jij van jezelf verwacht te zijn. Laat los van hoe jij verwacht dat anderen zijn. Omhels wie jij bent in ieder moment en wie anderen zijn in ieder moment. Omhels het leven in ieder moment.
Als je leert om jouw verwachtingen los te laten bevrijdt jij jouw geest. Je houdt ermee op kostbare tijd en energie te verspillen met klagen, zoekend naar een bevestiging van hoe de dingen zouden moeten zijn, of het leven vergelijken met jouw verwachtingen. In plaats daarvan leer je om met het leven te dansen. Je leert om ieder moment zoals het is te omhelzen, en dan in direct de volgende ademhaling beslis je of het wel of niet consistent is met jouw verlangde intenties. Omdat je aanwezig bent ben je in staat om eenvoudig te zeggen, "Wat is het volgende dat ik doe? Wat is het volgende dat ik zeg. Hoe kan ik van mezelf, de anderen, en het leven in dit moment houden?"
Bijvoorbeeld, velen van jullie verwachten om vriendelijk behandeld te worden. Je verwacht van jezelf om vriendelijk te zijn. Je verwacht dat als jij een goed iemand bent dat je beloond wordt en als je slecht bent dat je gestraft wordt. Nochtans, dierbaren leven jullie in een wereld met zeven miljard mensen, en een ieder van hen heeft vrije wil, en een ieder van hen bevindt zich op variërende graden van hun spirituele evolutie. Om anderen of zelfs jezelf te houden aan verwachtingen van volmaaktheid is om jezelf ervan te voorzien om van streek te raken. Het is veel beter om te zeggen, "Ik heb de bedoeling om vriendelijk te zijn maar wanneer ik dat niet ben, zal ik op z'n minst vriendelijk tegen mezelf zijn totdat ik weer terug op het spoor zit." In plaats van te zeggen, "Ik verwacht dat anderen vriendelijk tegen mij zijn," zeg, "Ik heb de bedoeling alleen diegenen gezelschap te houden die aardig zijn of met diegenen wiens onvriendelijkheid ik kan omzeilen om het persoonlijk te nemen. Ik kan misschien niet kiezen wie mijn pad kruist, maar ik kan het gezelschap kiezen dat ik zal houden." In plaats van te zeggen, "Ik ben goed geweest en ik verwacht een beloning," zeg tegen jezelf, "Ik ben goed omdat het mijn aard is om goed te zijn, en ik heb ook de bedoeling dat goede dingen naar me toekomen."  


Er is een dunne lijn tussen bedoelen/creëren, en verwachten. Verwachting hoopt op een energie. Bedoeling dirigeert energie. Verwachting wenst voor rustige wateren en klaagt in de storm. Bedoeling stuurt het schip om de storm heen, wetende dat het al voorbestemd is voor kalmte.
Bekijk of je een volledige dag zonder verwachtingen voor jezelf of je leven kunt leven. Zeg tegen jezelf, "Dit is mijn bedoeling voor vandaag. Ik zal wat het ook is dat mijn pad kruist accepteren, en meteen in het volgende moment zal ik beslissen wat te doen om een echte werkelijkheid te creëren die consistent is met mijn intenties. Ik zal geen tijd verspillen met klagen over het leven, anderen, of mezelf. Ik zal eenvoudig zeggen, "Ik ben die ik ben. Anderen zijn wie zij zijn. Het leven is wat het is. Wat komt er hierna?" Jouw intenties zullen het kompas zijn die jouw keuzes aansturen. Zie hoe jouw leven meer krachtig ontvouwt, met minder verspilde energie, en met meer vreugde wanneer je de afhankelijkheid van verwachtingen loslaat. Zoals jullie gezegde gaat, "Het leven gebeurd." Zal je het accepteren en voorwaarts gaan, of zal je vastgeklonken blijven zitten aan de verwachtingen die je eens ervoor hield, met je gedachten die in kringetjes ronddraait? Bevrijd jezelf dierbaren! Jullie bezitten de sleutel.
God zegent jullie. Wij houden heel veel van jullie.
-- De Engelen

Bericht van Ann
Hallo Allemaal!
Het afgelopen Paasweekeinde ging absoluut niets zoals verwacht. Een waterdicht makend karwei waarvan ik verwachtte dat die slechts een paar uren zou nemen op zaterdag werd zo vaak onderbroken dat ik het op Paasochtend af moest maken. Een klusjesman waarvan ik een paar jaar geleden verwachtte dat die goed werk zou leveren had er een vreselijke puinhoop van gemaakt en toentertijd was ik zo betrokken in verwachtingen en met van streek te raken dat ik niet de logische oplossing zag welke was dat ik hem op had moeten bellen om het probleem te verhelpen. Ik verwachtte op z'n minst om met Pasen een leuke brunch met Lucy te hebben, mijn kleine oude Labrador, en in plaats daarvan resulteerde het erin dat ik de was voor haar deed terwijl zij pruilde en naar me staarde omdat haar lunch te laat was. Ik wist dat ik mijn verwachtingen snel los moest laten en het huidige moment moest omhelzen anders zou ik in zelfmedelijden verzinken.  Dus deed ik wat ik altijd doe als ik hulp nodig ben. Ik verzonk in gebed. "Alsjeblieft help me met Lucy. Ik houd van haar. Ik wil een manier vinden om haar ervan te overtuigen dat ik WEL van haar houd zelfs als het allemaal niet gaat zoals zij wil. Ik doe alles dat ik kan om me niet slecht te voelen wanneer zij naar me staart, maar ik heb hulp nodig." Ik voelde de warmte en de aanwezigheid van de engelen.
Nadat ik ging, in wat ik noem een "conferentie" waarin ik de engelen onderling met elkaar zie spreken over de beste manier om mij te begeleiden, hoorde ik één zeggen, "Geef Lucy haar eigen Facebook pagina." Jullie zouden de uitdrukking op mijn gezicht hebben moeten zien! "Echt?"begon ik hardop te lachen. Het idee was grappig! Ik ging door mijn hemelse helpers vragen te stellen, "En wat zeg ik daar dan op? Ik zorgde ervoor dat mammie voor de lunch zes landingen met was deed?" Ik giechelde nog steeds bij de gedachte. "Channel haar lieve geest,"vertelden zij mij. "Tap in op de werkelijkheid van haar ziel. Je zult het zien!" Dus ging ik aan het werk om mijn hond haar eigen Facebook pagina te geven. Ik maakte mijn geest rustig en tapte in op haar ziel, en verbond me met haar lieve kleine onschuldige puppy meisje die gewoon wilde dat er van haar gehouden werd. Aan het einde van de avond had ze over de honderd vrienden! Ik heb sinds die tijd alleen maar gelachen. Mensen schrijven naar haar, stellen haar vragen, posten plaatjes van hun honden om aan haar te laten zien, en ze hebben prachtige gesprekken. Ik maak mijn geest rustig, stem me af op haar ziel en laat haar geest antwoorden. Ik lees haar de liefdevolle post voor….en zij glimlacht! Er is zelfs een foto van haar op Facebook haar pagina op de iPad bewonderend!
Wanneer ze nu iedere ochtend en de meeste dagen na het werk naar mij staart, ga ik binnenin haar hondenbrein en wil ik alleen nog maar lachen! Het is als het je afstemmen op een sikkeneurig twee jaar oud kind. Wanneer ik me aanmatigend begin te voelen over knoeierij en de was kijk ik door haar ogen en lach mezelf helemaal mesjogge. De verwachtingen zijn weg. Nu besta ik in een staat van verwondering als in, ik vraag me af wat zij hierover zal zeggen! Ze is altijd lief tegen anderen, dus als je een dosis hondenliefde of hondenwijsheid nodig bent op Facebook, kan je haar daar "LIKE"en. Als haar persoonlijke assistente blijf ik wel proberen haar antwoorden op haar posts te channelen.
En terwijl dit allemaal zeer maf en leuk is, de waarheid is dat toen ik me mijn verwachtingen besefte ik me openstelde tot een gekke oplossing die mijn houding veranderde en mijn leven oneindig meer vreugdevol maakt. Na vier jaren zonder twee opeenvolgende nachten van acht uren aan slaap en voldoende was voor een hotel, lach ik nog steeds. In feite wentel ik me in gelach de laatste tijd. Mijn lichaam heelt zich op manieren die ik nooit verwachtte dankzij de ontmoeting met Braco in Februari (meer hierover in een ander artikel). Ik ben nu gemotiveerd om te trainen, en ik maak ook een aantal kleine dingen rondom het huis. Ik werk langzaam aan een boek dat langer kan gaan duren dan dat ik verwachtte….en het is allemaal goed!
Het leven is het leven. Anderen zijn wie zij zijn. Wij zijn wie wij zijn in ieder gegeven moment. Laat het leven zijn. Laat anderen "zijn." En dan, wetende wie je bent, maak hier en nu jouw intenties duidelijk aan het universum en laat jouw verwachtingen achter je. Je zou zomaar een oplossing voor jouw levensuitdagingen kunnen krijgen die net zo gek en prachtig is als degene die ik net ontvangen heb!
Ik houd van jullie allemaal!
 Ann

Vertaling: Cobie de Haan - http://www.denkmetjehart.blogspot.nl/
©Ann Albers, All Rights Reserved - http://www.visionsofheaven.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten